Secara rasminya sayasukashawl mnjalankan operasi pada 24/11/2010.. :) jangan lupa click older post tuk lihat lebih item ;)

Follow Me

24 May 2013

SEMBELIT: atasi dengan FIBREMAX!


Anda sembelit selepas minggu ke dua berdiet Sd2? Ini adalah perkara biasa terjadi kepada mereka yang mengikuti Program diet bersama sd 2. Ini kerana badan kekurangan serat yang biasanya kita ambil dari sumber karbohidrat seperti nasi, roti, bijirin dan gandum. Sembelit boleh mengakibatkan rasa tidak selesa, kekembungan,pening kepala, badan berasid dan menimbulkan pelbagai masalah penyakit yang lain malahansembelit akan merendahkan kadar metabolisma badan dan ini akan menyebabkan badan berhenti membakar lemak atau kadar penurunan akan jadi sangat perlahan.
Mengapa kebanyakkan produk pelangsingan yang biasa terdapat dipasaran akan menggalakkan pembuangan air besar yang kerap? Ini kerana konsep yang sama. ‘Bila usus bersih, metabolisma akan tinggi dan kadar pembakaran lemak akan jadi sempurna’. tetapi diet cara seperti ini tidak digalakkan kerana ianya hanya akan menyebabkan anda kehilangan cecair yang banyak dari tubuh.
Bagaimana mengatasi masalah sembelit ketika mengikuti diet ini? Anda boleh mendapatkan ‘Fibermax’ dari pengedar seperti saya atau boleh juga atau anda hanya perlu lebihkan pengambilan sayur-sayuran hijau seperti kangkung, bayam, sawi, dan kalian serta minum air kosong dengan banyak.  Anda boleh cuba cara ini iaitu ambil 2 jenis sayur dan satu jenis protein ( ikan atau ayam atau daging ) pada hidangan tengahari dan malam. 


Selamat berdiet dan jumpa lagi  :)  Hubungi Sy Nadiah untuk keterangan lanjut 0192350940

Instagram: inhealthnbeauty

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...